Skocz do zawartości
klapton

Jak sprawdzić kiedy urodziła??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałam 2 chomiczki, jeden zmarł wczoraj (o czym pisałam). Prawdopodobnie miała to być samiczka, a samczyk to ten który mi pozostał. PRAWDOPODOBNIE bo oczywiście pani w sklepie się nie znała ( :/ ). Ale mam pewne podejrzenia, że jednak jest na odwrót i pozostała mi samiczka. Sądzę tak bo zauważyłam,że ostatnio strasznie wcina jedzenie, mniej się rusza (przebywa praktycznie tylko w domku) a jak wychodzi to non stop zbiera do środka kawałki papieru toaletowego (którym wyścieliłam klatkę). Poza tym stała się bardziej agresywna. Więc wydaje mi się,że jest w ciąży. Strasznie przytył(a). Nie mam na tyle doświadczenia i nie wiem czy rozpoznam czy rzeczywiście jest to ciąża czy nie. W każdym razie moje pytanie jest takie - jak mam rozpoznać kiedy wreszcie urodziła jeśli urodzi w domku?(nie ma otwieranego dachu).

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Samiczki przed porodem znoszą do domu materiał na gniazdo, a po porodzi siedzą z młodymi i wychodzą tylko po pokarm, poza tym dobrze jest zaglądać czasami w okolice gniazda.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

rozpoznanie będzie banalne -po prostu jak wyjdzie z domku to będzie o wiele chudsza - pamiętam jak Teofila była w ciąży - pewnego dnia podchodzę do akwarium i patrze a tam taka chudziutka siedzi przy poiku a wcześniej była jak sumo-chomik zajrzałam przez otwór do domku a tam sie ruszało coś różowego :D -wiec nie martw sie na pewno zauważysz jak urodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi