Skocz do zawartości
aria linde

Dostałam chomiki na święta, ale ja się na nich nie znam!

Rekomendowane odpowiedzi

Jako prezent świąteczny od cioci i kuzynów dostałam w prezencie Basię i Arie. To są podobno chomiki syryjskie, tak też mi się wydaje, bo o nich czytałam. Dostałam razem z nimi klatkę i nawet kołowrotek. Bardzo kocham zwierzęta i chciałabym, żeby miały jak najlepiej a już sama nie wiem komu wierzyć w internecie, bo każdy sądzi co innego. Nie znam się na chomikach w ogóle! Raz w życiu widziałam chomika w sklepie zoologicznym. Nie wiem jak się nimi zajmować... dodatkowo wydaje mi się, że Arie i Basia się trochę nie lubią, no ale ciocia mówiła, że chomiki tak się bawią, ale Basia w ogóle nic nie je i oba na mnie syczą jak chcę im dosypać karmę albo dolać wodę. Podobno są z jednego miotu i powinny się lubić. Czy Basia się tak zachowuje z powodu tego, że jest w innym miejscu? Czy może nie powinnam ich trzymać razem bo się pogryzą?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Powinnaś je natychmiast rozdzielić, bo chomiki syryjskie nigdy nie "polubią się". To zwierzęta samotne i trzymanie ich razem prowadzi do ostrych walk, wzajemnego okaleczenia a nawet śmierci! To, że są z jednego miotu nie ma najmniejszego znaczenia u syryjskich chomikow. Nie zawsze należy słuchać dorosłych. Twojej cioci gratuluję kompletnego braku odpowiedzialności i wyobraźni... Dlatego nie daje się zwierząt jako prezenty ;/ To żywe istoty i teraz Ty jesteś za nie odpowiedzialna, bo jakiś dorosły miał poroniony pomysł...

Do rzeczy. Masz jakieś plastikowe pudło w domu, np. na zabawki? Oczyść, wrzuć wiórków i przełóż najprędzej jednego z chomików. Jako tymczasowe mieszkanie może być. Wodę daj mu w małej miseczce, nie musi pić z poidła. Jeśli nie masz małej miseczki to wysyp jedzenie drugiego chomika na wiórki i skorzystaj z tej miseczki po umyciu. Chomiki poradzą sobie z jedzeniem ze ściółki.