Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem Artur i mam 20 lat.

Od dwóch dni mam chomika i musze przyznać ze jestem laikiem jeżeli chodzi o hodowlę. Moja wiedza jest znikoma, ale staram się dowiedziec jak najwięcej.

Mój problem polega na tym, ze informacje które uzyskałem z czterech różnych źródeł są sprzeczne... A mianowicie przygarnąłem młodego chomiczka gdyż bardzo lubię zwierzęta a gdyby nie ja to by trafił do węża. :)

Ma on około trzech tygodni i staram się nim zajmować jak tylko mogę.

Jest to gatunek chomika dżungarskiego... Następującą kwestia polega na tym iż on w ogóle nie wchodzi ze swojego domku, ew na jedzenie i picie. Ma on w swojej klatce kółko lecz jest ono średniej jakości dlatego kupiłem specjalną kule (4w1) gdzie może sobie pobiegać, lecz nie chce on w ogóle wyjść ze swojego mieszkania przez co nie mogę go do kiej włożyć.

Osoba od której dostałem chomika twierdzi iż bez problemu mam mu nie przeszkadzać, z kolei pani ekspedientka z zoologicznego twierdzi iż mam go siłą wyciągnąć i włożyć do kuli żeby się wybiegał a na noc wyciągnąć z klatki kołowrotek gdyż chomik może w nim biegać godzinami przez co może umrzeć na zawał... W Internecie opinie takze byly podzielone..

Ludzie twierdzą iż powinno się chomika zostawić w spokoju, gdyż się stresuje i może szybciej umrzeć.

I dopiero sobie uświadamiam iż życie chomika jest strasznie kruchee...

jeżeli będę go budzik to umrze ze stresu, jak go zostawie w spokoju i będzie biegał na kołowrotku to mi na zawał zejdzie a gdy zostawie go w spokoju i zabiorę mu zabawkę to się powiesi (tak twierdzi trzecia osoba).

Wiec cóż mam począć... Budzić go, czy zostawić w spokoju... Może jakoś oswoić żeby się przekonał do mnie i częściej wychodzil?