Skocz do zawartości
Karolina Kalaa Byrska

Problem z oczami czy coś innego ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
mój chomiczek ma problem z oczkami, nie wiem co mam zrobić, serducho mi się kraja jak słysze, że "płacze" (skrzeczy) z bólu. Od razu mówię, że byłam u weta, chciał coś przepisać ale zapytał czy mam jakieś kropelki do oczu albo neomecynę w domu i kazał kropić Świtlikiem i smarować ta neomecyną jak już je miałam. Nie wiem do końca czy to dobra rada, bo nie znam się na chomiczkach i ich chorobach;x U weta byłam w czwartek. Ale do sedna.
Mam dżungarka, który jest już blisko chomiczego raju bo przecież chomiczki to tak 2 latka żyją - nie wiem dokładnie ile ma, ponieważ wzięłam go od znajomej, która nie mogła się nim już zajmować, u mnie jest około roku. Jest to samiec. Nic mu sie nie działo, byl ruchwily cały czas normalnie i nie zdarzało mu się żeby skrzeczał czy coś. Kiedy którejś nocy zaczął skrzeczeć i trwało to dość długo. Wtedy pomyślałam ze może się uderzył bo zdarzało mu się wisieć na łapkach na szczebelkach klatki i spadać w dół czy spadać z drabinki - kaskader mały ;D Rano go obejżałam i nic nie zauważyłam. W czwartek wróciłam ze szkoły i zobaczyłam, że ma bardzo wyłupiaste oczy, dużo bardziej niż zwykle a gdy wyjęłam go z klatki gałki cofnęly mu się do zewnętrznych kącików a w wewnętrzych pojawiły jak jakieś worki, jakby miał guza czy coś w środku i się to tam nie mieściło. Dokładnie to samo mu się robi gdy się myje lub przechyla się aby wejść do miski, po jakiejś chwili oczy wchodzą spowrotem do oczodołu - wtedy strasznie skrzeczy, świadczy to o strasznym bólu, a gdy oczy wrócą do oczodołu jest tak jakby nic go nie bolało i zachowuje się jakby był całkiej zdrowy.

No wet powiedział, że to co zalecił powinno pomóc ale jego to boli ! -,-' co mam z nim zrobić i czy to na pewno jest infekcja oka ?  czy to jakaś inna choroba ?  Gdy piszę posta chomiczek śpi, jak się obudzi postaram się wrzucić zdjęcia tego jak to wygląda.